• Impresszum
  • ÁSZF
  • Adatkezelési
  • Cookie szabályzat
  • Médiaajánlat
FuvaroZóna
Advertisement
  • Szabályozás
  • Belföld
  • Külföld
  • Technológia
Nincs találat
View All Result
  • Szabályozás
  • Belföld
  • Külföld
  • Technológia
Nincs találat
View All Result
FuvaroZóna
Nincs találat
View All Result
Főoldal Belföld

Nyereség a volán mögött: így terveznek profik

2025.11.17.
- Belföld
Nyereség a volán mögött: így terveznek profik

Járattervezés: minden perc számít
A napi fuvarszervezés egyik kritikus pontja az útvonal-optimalizálás és a járműkapacitás kihasználása. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) 2024-es felmérése szerint a hazai fuvarozó cégek 60%-a még mindig Excel-alapú rendszerben, részben kézzel tervezi meg a napi járatokat. Ez nemcsak időigényes, hanem hibalehetőségekkel is terhelt: az adatok torzulása, a rakodási idők alulbecslése vagy az átfedések gyakran extra költségeket generálnak.

A modern TMS-rendszerek – mint például a Trans.eu Smart Logistics, a Soloplan CarLo vagy az Inelo GBox – lehetőséget biztosítanak az alábbiakra:

időkapus kirakodási pontok integrálása a tervezésbe,

valós idejű forgalmi viszonyok figyelembevétele,

járműtípus és rakomány-specifikus útvonalak kalkulálása.

Vezetői munkaidő és tachográf-kompatibilitás
A fuvarszervezés nem függetleníthető a járművezetők munka- és pihenőidejére vonatkozó szabályozásoktól (AETR, 561/2006/EK). Az ezek figyelmen kívül hagyása bírságot, menetidő-kiesést és járműpark-kiesést is eredményezhet. A napi operatív tervezésnek tehát jogi korlátok mentén kell mozognia – és ezek azonnali, valós idejű figyelembevételt igényelnek.

A FleetBoard, Dynafleet vagy Masternaut típusú rendszerek képesek automatikusan riasztani a vezetési idő túllépése esetén, és előre figyelmeztetnek, ha az adott útvonalon nincs elegendő „vezetési zóna”. Ez a proaktivitás akár napi 1–2 óra operatív újratervezést spórolhat meg a diszpécsernek.

Járműkihasználás: nincs felesleges kilométer
A fuvarozási nyereségesség egyik legfontosabb mérőszáma az ún. üresfutási arány. A 2023-as hazai statisztikák szerint a kisebb (20 jármű alatti) flották esetében az átlagos üresfutás meghaladta a 21%-ot (forrás: GKI Logisztikai Konjunktúraindex). Ez minden ötödik megtett kilométer után pénzkidobást jelent – üzemanyagban, időben és amortizációban egyaránt.

A kombinált járatkezelés, a többmegrendelős rakományépítés és az „oda-vissza” fuvarozási logika ma már nemcsak nemzetközi szinten, de belföldön is kulcsfontosságúvá vált. Aki ezt nem kezeli rendszerben, az idővel partnert is veszít.

Üzemi pontosság és ügyfélkapcsolat
A napi operatív működés hibái egyre gyorsabban csapódnak le a megrendelői oldalon. Egy késői rakodás, elfelejtett visszaigazolás vagy rosszul időzített kiszállítás negatív értékelésekhez, kötbérekhez vagy akár szerződésbontáshoz is vezethet. Ezért ma már nemcsak a járművezetők, hanem az üzemirányítási csapat is közvetlenül felel az ügyfélélményért.

A 2024-ben végzett Budapesti Műszaki Egyetem ipari projektje szerint a valós idejű visszajelzések és digitális státuszriportok bevezetése 32%-kal csökkentette a reklamációk számát egy középvállalati flottánál.

Az operatív rendszer versenyeszköz:
A fuvarozás 2025-ös kihívásai már nem oldhatók meg kizárólag tapasztalattal és telefonos egyeztetéssel. A járattervezés, járműkihasználás és napi diszpécseri döntések csak akkor tudnak nyereséget termelni, ha egy integrált, adatalapú rendszer támogatja őket. A technológia tehát nem váltja ki az embert – de pontosabbá, gyorsabbá és megbízhatóbbá teszi az operatív működést.

Előző hír

Külföldi munkavállalók: új szabályok jönnek

Következő hír

Telematika: új szintre lép a fuvarfelügyelet

Következő hír
Telematika: új szintre lép a fuvarfelügyelet

Telematika: új szintre lép a fuvarfelügyelet

Legfrissebb hírek

Fuvarpiac trend 2025: kereslet és volumen nyomás alatt

Fuvarpiac trend 2025: kereslet és volumen nyomás alatt

2025.12.15.
Útdíj rendelet: logisztika változás vidéki utak védelméért

Útdíj-rendelet: logisztika változás vidéki utak védelméért

2025.12.10.
Q4 csúcsszezon: logisztika a nagy terhelés előtt

Q4 csúcsszezon: logisztika a nagy terhelés előtt

2025.12.09.
ecmr terjedése mikor lesz kötelező eu-szinten?

eCMR terjedése: mikor lesz kötelező EU-s szinten?

2025.12.07.
FuvaroZóna

A fuvarozók hírzónája

KÖVESSEN MINKET

Kategóriák

  • Szabályozás
  • Belföld
  • Külföld
  • Technológia
Hírlevél feliratkozás


Az Adatkezelési tájékoztatót elfogadom.









  • Impresszum
  • ÁSZF
  • Adatkezelési
  • Cookie szabályzat
  • Médiaajánlat

© 2025 FuvaroZóna - created by verzar

Nincs találat
View All Result
  • Szabályozás
  • Belföld
  • Külföld
  • Technológia

© 2025 FuvaroZóna - created by verzar